Bokfundering: Bringebærlandet

På denne regnværsdagen tenkte jeg det kunne være fint med et innlegg som hjelper oss til å se fram mot sommeren. Bringebærlandet – Smaken av Norsk Sommer var en av de bøkene jeg var nødt til å kjøpe så straks jeg så den. Tenk, en hel bok skrevet i hyllest til bringebæret! Og på tilbud attpåtil. Den måtte bli med hjem!

DSC_0836

Bringebærlandet starter med et lite kapittel om bringebærets historie, både mytologisk og historisk. Visste du for eksempel at bringebær kom til Norge på 1890-tallet? Boken er utgitt på Dinamo forlag og skrevet av Roy Andersen, Lina Dybdal, Tor Jacobsen og Åse-Marit Thorbjørnsrud. Den er illustrert med lekre fotografier av Kristin Bay.

DSC_0845

DSC_0850

Videre er boken fylt med lekre oppskrifter basert på bringebær. Jeg gleder meg til å se nærmere på dem i løpet av sommeren!

DSC_0849

Hva er ditt favorittbær?

 

Nora

 

 

One thought on “Bokfundering: Bringebærlandet

  1. Flott at du er så produktiv om dagen, Nora. Stadig interessante funderinger om smått og stort.
    Mitt favorittbær er også bringebær, med blåbær og moreller på de neste plassene…

    Likt av 1 person

Legg igjen en kommentar

